Dag 216 - En sen uppdatering!

Dålig uppdatering här men nu kommer en liten iaf om mitt spring break på Hawaii! En vecka tillbringade vi på Oahu och i Honolulu. Vädret har varit blandat men mestadels solsken så kan inte klaga! Första dagen var vädret sådär och vi passade då på att besöka Pearl Harbor och här ovan är jag på battleship Missouri. Vi träffade en kille som bott och pluggat i Honolulu i tre år men han hade aldrig varit där. Han och jag hade uppenbarligen olika prioriteringar.
Vi har även hunnit med att sola, bada, snorkla och surfa. Lena och jag tog en kurs och måste faktiskt säga att vi var bättre än vad vi någonsin kunnat gissa. Vi hade ju förhoppningar om att lyckas kunna ligga på brädan. Då skulle vi vara nöjda men efter vår instruktör Johns instruktioner så lyckades vi med alla stegen och faktiskt surfa igenom vågorna. Vi var hyfsat nöjda efteråt. Tilläggas kan att det hamnar på andra plats i träningsvärk det jag kände i mina armar efteråt. I tre dagar hade jag fruktansvärd träningsvärk. Det enda som varit värre är den träningsvärken jag hade efter att ha åkt Tjejvasan.
Vi åkte även på utflykt till Kualoa Ranch på andra sidan ön där bl.a. Jurassic Park har spelats in. det var helt fantastiskt. Mindre fanatstiskt var däremot bussresan tillbaka som tog nästan dubbel så lång tid pga att en person snodde en bussbiljett. Pga detta var vi tvungna att sitta och vänta in polisen. Det var tydligen något som inte kunde vänta.
Spring breaket var riktigt underbart med det enda minuset om tsunamivarningen vår sista kväll. När vi kommer tillbaka till hostelet sent på torsdagskvällen så var det flera av gästerna som stod ute med sina grejer, konstigt tänkte jag att så många skulle checka ut precis då. När vi kommer in får vi höra att det är en tsunami på ingång och att hostelet ska evakueras. Jag har aldrig packat så fort i hela mitt liv. Sedan fick vi höra att den skulle komma under natten och då var det lugnt men upp i bergen gick vi och endel andra iaf medan man då och då hörde varningssignalerna som jag bara hört testas förut. Vi fick iaf sova hos några trevliga studenter som hade ett hus inåt land men mycket sömn blev det inte. Skönt var det iaf att få komma hem och sova i sin säng efter nästan 60 timmar utan sömn.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Het bild!!

2011-03-19 @ 10:14:31
URL: http://[email protected]
Postat av: Mia in Uppsala

Verkar ha varit en toppenresa!! Men, desto mindre kul sista natten :( Skönt som sagt att komma till Normal sen!! :) Tänker på dig!! Puss

2011-03-21 @ 11:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0