Dag 158 - Dags att börja plugga kanske?

Det har redan gått en och en halv vecka i skolan men först igår tog jag tag i allt skolarbete som väntar. Jag tror och hoppas att den här terminen kommer bli lugnare än förra men man vet aldrig riktigt här. Lärarna gillar att vara oklara med sådant i sina syllabus. En liten utvärdering av kurserna hitintills:
Model UN - Cypern: Det här komemr säkert bli skoj men mycket jobb. Jag och en kille som heter Zach (som förövrigt, lägligt nog är i Tyskland i ca en månad framöver) ska ha hand om frågor gällande Organization for Security and Cooperation in Europe (OSCE) som bl.a. innehåller frågor angående människohandel och stabiliserande av stater.
Juvenile Justice - Den här ligger på kvällstid och är tre timmar lång.  Det är ganska jobbigt men jag har redan lärt mig mycket viktigt! Många kan vara rädda för mig för att jag är inte är amerikan och det sker 2 000 mord årligen ungefär på unga här i landet varav 54 % av dessa sker med skjutvapen. Sen ska skjutvapen vara en rättighet också.....
Acting - Ja, den här kursen ska jag ha om någon timme och jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag. Vad jag vet är att det här inte riktigt är min grej. Jag har dock bestämt mig för att ändra på det. Jag ska förhoppningsvis kunna agera bättre än en sten efter den här terminen, det är iaf mitt mål!
Praktiken - Jag gör praktik en dag i veckan på Student Legal Services och det är jätteskoj. Jag kan ju ingen amerikansk rätt så men metoden är ofta mycket lika och advokaten som jag är med lär mig massor!
Golf - Den här kursen har inte börjat än men mina förhoppningar är stora. Skulle ju inte vara helt fel att förvandlas till en ny Annika Sörenstam på åtta veckor men men vi ska inte hoppas på för mycket.

Kommentarer
Postat av: Christine

När vi kommer hem blir det bara charader på våra förfester :D

2011-01-21 @ 03:51:13
URL: http://christineitampa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0