Dag 198 - Grattis!

Idag fyller min käre far år så jag vill börja med att säga grattis på födelsedagen!
Här ovan ser ni en buss för ett av alla tusentals cheerleadinglag. Det har varit cheerleadingtävlingar här i helgen för minisarna och det var otroligt obehagligt att bevittna. Flickor i åldern 5-12 år ungefär som springer runt i glittriga miniplagg och med spackellager i ansiktet. När jag såg några av dem sminka sig så kunde jag ganska snabbt konstatera att några ägde mer smink än mig. Jag hoppas jag slipper hamna mitt i någon sådan turnering igen.
Jag har precis kommit tillbaka från min teaterlektion och det här var en av de värsta upplevelserna jag varit med om i ett klassrum. Det värsta av allt är att jag utsatt mig för det frivilligt. Jag och en kille i min klass skulle spela upp en dialog och vi tänkte att det var bra att vara först så är vi klara. Icke. Läraren "jobbade" med den här dialogen i 35 minuter! I 35 minuter fick jag stå där framme och göra olika tolkningar och blabla. Jag som hade fullt fokus på mina tio repliker. Vi var så fruktansvärt dåliga och det blev som sagt inte bättre av att vara först ut. Nu längtar jag tills onsdag då alla andra ska göra samma sak.

Kommentarer
Postat av: Alex

Jag förstår inte hur du har vågat ta en teaterkurs på engelska i USA..

2011-03-01 @ 19:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0