Dag 177 - Super bowl-söndag!

Igår var det dags för Super Bowl här. Green Bay Packers mot Pittsburgh Steelers. Jag är inte den som är ett stort fan av amerikansk fotboll men det här klassade jag som kultur. Det måste ses! Mest av allt såg jag ock fram emot maten och reklamerna. Det bästa är att de faktiskt har reklam för reklamerna.
Då Super Bowl sändes på Fox Sports så var det patriotiska meddelanden i kvadrat innan matchen och uppträdanden med America the Beautiful och nationalsången stod också på programmet innan matchstart.  Det bästa var en spelare som hade handen på hjärtat under nationalsången men tog bort den precis när tv-kamerorna rullade förbi. Han var väldigt snabbt att placera handen på hjärtat igen!
Halvtidsshowen med Black Eyed Peas var en bra show men det kunde än en gång konstateras att ingen av dem kan sjunga. Ingen. Så, matchen då? Jag måste faktiskt säga att jag har lärt mig lite; runningback, kicker, quarterback, Roethlisberger osv. Det går framåt. Tyvärr vann Packers men det har jag redan kommit över! Jag tyckte faktiskt att det var riktigt spännande så nästa år måste jag antagligen gå upp mitt i natten och se på Super Bowl igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0