Dag 171 - "Snow Day"

Universitetet är stängt idag. Så är även de flesta skolor, bibliotek och kyrkor runt omkring. Även närliggande delstater har fattat sådana beslut. I Chicago har bussarna slutat gå. Det låter ju riktigt eländigt. Nja, svaret är det att vi har fått ungefär en halv decimeter snö på ett dygn och nu verkar det inte ens ha snöat på ett par timmar. I Chicago har det inte ens kommit så mycket.
Jag måste dock ge skolans elever all kredd till att de kan arbeta snabbt. Igår startades en facebook-sida som uppmanade rektorn att ställa in dagens lektioner. När jag gick och la mig hade sidan över 7 000 medlemmar. På grund av att universitetet är stängt så har jag ett prov och en redovisning att ta igen nästa vecka. Kul. Ska man arbeta efter den här modellen så får man väl lov att stänga skolorna i Sverige under stora delar av vinterhalvåret.
Kära nån, ta på er vinterkläder och gå till skolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0