Dag 42 - En studiegrupp och en spindel.

Imorrn är det provens prov här. Paniken flödar bara någon nämner "215" vilket är beteckningen på kursen. Vår lärare, som har varit lärare i exakt en månad, har tänkt att vi ska besvara 25 multiple choice-frågor, två stora essäfrågor och en jättestor essäfråga på 50 minuter. Är det okej om jag svarar på svenska??
Eftersom paniken är total bland alla i klassen, och de är amerikaner och borde då ha lite bättre koll än mig på the U.S. Judicial Process, så bildade vi en liten study group ikväll. Efter att killarna beklagat sig över att vi inte fått någon study guide samt en avstickare in på att diskutera vapen, så borde läget vara lite klarare. Hoppas jag.
Dagens guldkorn var dock att jag fick skjuts hem. Jag tänkte då med bil. Så var inte fallet. Jag fattade det så som en motorcykel men killarna bara skrattade åt mig. Jag har ikväll åkt på en s.k. Spider för första gången i mitt liv. Det är som en motorcykel men med två däck där fram. Den får Stig Helmers Messerschmidt eller vad den heter, att blekna. Kul var det iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0