Dag 39 - Anna and Amish in the City.

I helgen var vi i Chicago. Jag älskar Chicago. Vilken härlig stad! Lake Michigan, Chicago river, skyskrapor åt höger och vänster, kultur, historia, arkitektur och shopping! Som ni märker gillar jag staden. Vi åkte tåg upp dit vilket tog 2,5 timmar. Tågen rullar inte riktigt lika fort här som i Sverige.
Vi bodde i grekkvarteren vilket visade sig att vara detsamma som att bo på en nattklubb/finlandsfärja. Jag har aldrig varit med om ett rum som lutar så mycket, man såg verkligen hur sängarna lutade och flaskan rullade ganska fort kan jag meddela. Som tur var spenderade vi inte alltför mycket tid där!
Dagarna gick åt till shopping och sightseeing, har sett både Bönan och Willis Tower (tidigare Sears Tower men man kan uppenbarligen hyra namnet 15 år i taget. Hinner jag bli riktigt ruggigt rik inom några år kanske jag har sett framtidens Thorssin Tower).
Vi har även fått se amish i stan, fler än en gång. Tycker det är så fascinerade men har ju insett att jag inte kan säga amish varje gång vi ser amish efetrsom det heter detsamma på båda språken så hädanefter går de under A-folket. Apropå A-folket så ska vi åka och besöka en amishby i helgen, ska bli riktigt intressant!
Jag ber om ursäkt för den sneda bilden men jag har inte lärt mig hur man svänger på bilderna med den här datorn.

Kommentarer
Postat av: SANNA

OMG! jag vill också besöka en amishby. du måste brätta allt!

2010-09-25 @ 17:05:03
Postat av: Anonym

Heja Anna friskt humör o.s.v.

Det är kul att läsa dina anteckningar om olika händelser som du är med om.

Hälsn. Håkan

2010-09-26 @ 17:47:47
Postat av: brorsan

Shit va skoj du verkar ha det..:) du är bäst syrran, miss u

2010-10-11 @ 20:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0