Dag 35 - Amendments åt höger och vänster.

I min kurs U.S Judicial Process så hade vi att man fick gå och lyssna på en föreläsning ikväll med en amerikansk domare från deras Appellate Court och genom detta få fem poäng på nästa prov (vilket jag vill ha, men framförallt är i desperat behov av). Trevligt, tänkte jag.
Nu kommer min upprördhet:
Respekt för religion och yttrandefrihet etc enligt First amendment - Bara USA.
Husrannsakan osv enligt Fourth amendment - USA och sex andra länder.
Utan rimligt tvivel enligt Fifth amendment - Bara USA
Snabb och offentlig rättegång enligt Sixth amendment - Bara USA.
Det här ska ju vara en bildad man men det han uttrycker är inte helt korrekt och där satt jag och bara hörde orden, fel, fel , fel i mitt huvud. Herregud.
Sa jag att jag förlagt min iPod ikväll också?

Kommentarer
Postat av: Christine

Jag fattar inte?? Bara USA...?

2010-09-17 @ 03:53:19
URL: http://christineitampa.blogspot.com
Postat av: Anna

Domaren menade att dessa rättigheter bara existerade i USA. Så är ju verkligen inte fallet. Antar att min upprördhet kunde luktas ända till Florida.

2010-09-18 @ 02:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0