Dag 21 - Sushin och en big mac

Declined. Det är ett ord jag har hört alltför många gånger på alldeles för få dagar. Jag håller på och ska överföra pengar till mitt amerikanska bankkort vilket jag har gjort i omgångar och jag tror att min svenska bank tror att det har blivit kapat. Jag har pengar på mitt kort men igår när jag var inne på banken så sa de att det var declined, okej, pröva med en mindre summa, declined. Då gick jag dit idag och testade igen. declined och declined. Uppenbarligen så måste jag ringa hem till banken och fixa det här. Det som gjorde mig ännu mer frustrerad var det faktum att den viktigaste saken att fixa innan jag åkte från Sverige kom jag ju såklart på att jag har glömt. Jag har inte fixat någon fullmakt. Kul. Nu håller jag ju tummar och tår för att jag slipper hamna i en sådan situation men något säger mig att jag kanske redan är där.
På eftermiddagen hade jag min första debatt. Mitt lag var mot en utvidgning av domstolarna till ytterligare en nivå, riktigt intressant att debattera med amerikaner då många har ett helt annat synsätt än vad man är van vid men det gick bra så jag har med det klarat mitt första quiz, yay! Efter det var det dags för Human Rights, riktigt intressant kurs. Det roligaste i den klassen är dock läraren. Han har gett sig katten på att lära mitt efternamn, varför förstår jag inte riktigt. Han har ju kommit med ett x antal tolkningar redan men idag var iaf den bästa. Sushin. Va? Anna japansk fisk, nej. Anna Sushin?? Ska bli spännande att höra vad han gör med Thorssin på fredag!
Efter mina lektioner idag gick jag till skolans datoraffär, där jag har varit alldeles för många gånger redan. MacBook Pron som jag väntat på ska komma in hade nu gjort det så jag har nu köpt den och en iPod touch. Jag vet ju inte hur någon av dem fungerar så det blir ju roligt men inom ett år har jag förhoppningsvis lärt mig. Eftersom jag måste ha ett svenskt tangentbord så fick jag gå till supporten efteråt och förklara vad jag ville ha hjälp med. De tittade på mig som att jag var dum i huvudet men tillslut löste det sig. "Three extra letters?!" Ja, vi har det i Sverige tro det eller ej. Datorn fungerar iaf och nu hoppas jag på att den ska hålla så länge jag lever!
Nu är det dags att gå, det är onsdag och Pub II väntar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0