Dag 70 - "Watch out for the mormons"

Äntligen fredag! Skolsystemet här är helt annorlunda från svenska universitet och det är alltid något som ska lämnas in eller redovisas, att det dessutom är midterms gör inte att heller att det blir mindre att göra. Igår gick vi iaf ut ändå och här ovan kan man se några av oss!
Kvällen fick dock en lite speciell start då Lena och jag skulle bege oss iväg på förfest. USA är inte direkt känt för upplysta områden och när vi går på en trottoar inte långt från vår lägenhet  så kommer en man emot oss med huvtröja som är neddragen så långt det går och mumlar något knappt ohörligt. Som tur är uppfattade Lena mer än vad jag gjorde. Lena uppfattade "watch out" och jag "mormons". Vi tittar då framåt och ser då två män stå i kostymer och mer ser vi inte eftersom det är kolsvart ute. Vad gör vi då? Jo, vi bestämmer oss för att springa över vägen (som dessutom är fyrfilig), och vad sker då? Jo, jag trampar ner i ett stort hål precis när vi kommit över vägen. Där sjönk jag ner rätt under löven med ena benet så att jag nu var nere på knälängd. Jag vill inte veta vad det är för hål som är minst nästan en meter djupt. Att de här männen dessutom gick över vägen precis samtidigt som oss gjorde ju inte saken mindre pinsam. Stackars killar som var tvungna att se överreaktion i kvadrat. Aja, kul kväll hade vi sen iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0