Dag 59 - Homecoming!

Nu är det måndag igen men den här veckan är lite speciell. Det är Homecoming och det innebär dekorationer i överflöd, skolanda utan dess like, aktiviteter och föräldrar vid varje husknut.
Jag förstår inte riktigt det här med att ta med sina föräldrar till universitetet. Eftersom det är måndag så innebär det antagligen att många dessutom har tagit ledigt från jobbet och dessutom åkt en bit då många som pluggar här inte är från staden. Jag har svårt att se mina föräldrar åka trettio mil för att få gå på en guidad tur kring Uppsala Universitet och traska runt inne på JB.
Det är iaf ett fullt schema den här veckan gällande Homecoming men får se hur mycket av det som ska upplevas. På fredag har jag ett prov i Human Rights och på torsdag delas, lägligt nog, ut en hemtenta i International Business Law. Vi har två sådana under terminen och läraren verkar tycka Homecoming-helgen var en lämplig helg att ge oss lite extra att göra. Jag tänker inte säga det, för jag avskyr terminstentor, men det här med smågrejor ständigt tröttnar man ganska snabbt på.
Nu ska jag försöka plugga lite effektivt innan det är dags för mat och konsert på Quaden och Gossip Girl. Man måste älska måndagar!

Kommentarer
Postat av: Sanna

FALSK MARKNADSFÖRING!



när jag såg den där rubriken trodde jag att du skulle komma hem... :|

2010-10-13 @ 08:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0