Dag 96 - Hos tandläkaren!

Min morgon började över förväntan. Jag hade tid hos tandläkaren idag för att laga min framtand som var halv. Mottagningarna här ser inte riktigt likadan ut som hemma med undantag för skvallertidningar i överflöd. Den här tandläkaren satsar på mörkbrunt trä, en stor tavla med sina åtta barn på och en bok om golfbanor lika tjock som en lagbok. Nåja, jag satte mig ner där och började fylla i papper efter papper, avskrev ansvar för både det ena och det andra och försökte att läsa snabbt igenom det som gällde rättegångskostnader. Som sagt, lite annan väg en ett besök hos Folktandvården i Sverige.
När jag väl kom in till tandläkaren så var han jättetrevlig, berättade om sina barn och frågade mig om Sverige, och sedan förklarade jag min situation gällande försäkring osv eftersom det verkar vara väldigt petigt. Han och sköterskan satte iaf igång med att varva vad som lät som en motorsåg som möter ett tv-spel från tidigt nittiotal och efter en kvart var det klart.
När jag sedan kommer ut och ska betala så blev de så förvånade, antar att de är vana med att alla har försäkring, så hon kilade iväg och kom snabbt igen och sa att tandläkaren bjuder på det  och att jag skulle ha ett härligt lov! Jag blev så glad! Nu behöver jag inte tänka på förskringskrångel så nu gäller det verkligen att det håller!

Kommentarer
Postat av: Christine

WOW! Det var verkligen snällt, ibland är jänkarna riktigt bra :)

2010-11-27 @ 18:19:47
URL: http://christineitampa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0