Dag 100 - I Boston!



Just nu befinner jag mig i Boston där jag hälsar på Sophie! Vi har haft riktigt härliga dagar här, även om gårdagen varriktigt kylig! I lördags var vi och såg Boston Bruins mot Los Angeles Kings vilket var hur kul som helst! Det blev straffar och tyvärr förlorade Boston men men.
Igår gick vi Freedom Trail och lärde oss ett och annat. Turen höll på i två timmar och efteråt stapplade Sophie och jag därifrån så fort vi bara kunde. Det var så kallt så vi knappt kunde röra tårna och trots ulltröja under jackan och mössa och vantar så frös jag ruggigt mycket. Jag har nu en anledning att köpa varmare kläder så det är iaf positivt.
Efter vår lilla historietur så begav vi oss vidare mot JFK-museet. Jag är ju lite småfascinerad av JFK så jag trivdes som fisken i vattnet där. Vi fortsatte idag på JFK-temat med att besöka Cambridge och Harvard så nu har jag sett var han bodde under sin tid där också. Nu ska vi ta och bege oss tillbaka till Cambridge för att gå ut och äta!

Kommentarer
Postat av: Sanna

nu är jag mäkta förvirrad. jag som alltid har trott att cambridge ligger i UK. Förvirringen är total. Ha det så kul på Harvard och hälsa Sophie!

2010-11-23 @ 08:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0