Dag 15 - Tvåan och pitchers!

Igår kväll bestämde vis oss för att uppleva Club Wednesday vilket innebär att alla i stan över 21 år, alternativt som har väl gjorda falska id-kort, går ut på Pub II, även känt som Tvåan. Vi var där i lördags men då var det inte så mycket folk så då åkte vi downtown istället och gick ut där. Så var inte fallet igår. Det var riktigt mycket folk ute vilket var skoj. Vi konstaterade ganska snabbt att en karatefylla utan problem kan fås för en hundring om man så önskar. Vi köpte s.k. pitchers vilket är kannor med öl. En kanna är drygt fyra glas och den gick på fyra dollar. Detta får nationerna att framstå som dyra vilket känns lite skrämmande men men, nu är vi här så det är bara att testa! Ölet var ju inte det godaste men vi hade trevligt och jag träffade flera från min klass vilket var skoj!
Imorse var tyvärr inte lika skoj som gårdagskvällen. Jag fick besöka Student health center där läkaren konstaterade att jag har ett virus kombinerat med att jag förmodligen är allergisk mot något som heter red grass eller linande. Kul. Jag som har klarat mig hyfsat i hela mitt liv från allergier var tvungen att hamna på den platsen i USA där sådant finns. Nu har jag iaf medicin så vi får se om det hjälper. Jag hade ju en annan teori men läkaren var inte riktigt helt med mig. Får se i oktober när säsongen för red grass är över vem som har rätt.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Fick veta för ett par dagar sedan att jag är släkt med baseballspelaren Ryne Sandberg. Håll utkik efter honom där borta i amerika åt mig. Han är avdankad nu, men är med i hall of fame ;)

2010-08-27 @ 17:06:52
Postat av: Anonym

Vad var det för teori du hade Anna?

2010-08-27 @ 17:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0