Dag 13 - Lycka

Här ovan ser ni två paket lycka. Stor slurp på dem! Idag fick vi svenska tjejer skjuts av två amerikanskor som vi lärt känna, MaryBeth och Caroline, till en matvarubutik och där hittade vi bland annat knäckebröd och pepparkakor. Vi svenskor handlade mat för drygt 500 dollar tillsammans. Lena och jag har ju dock fortfarande inte använt gasspisen, a.k.a. dödsmaskinen, så det blir mest att äta ute men nu har vi iaf frukt och frukost ett tag framöver!
Tidigare idag upplevde jag 2010 års hittintils mest pinsamma ögonblick. Jag har fått problem med mina halsmandlar så jag gick in på apoteket för att köpa något mot det. När apotekaren kom fram till mig och jag skulle förklara mitt problem så drabbades jag av ett mycket otajmat hjärnsläpp. Jag kom inte på vad halsmandlar heter på engelska. Jag försökte då i min desperation att gestikulera hej vilt , men det gick inget vidare, så då kom orden "throat almonds" ur min mun. Jag kommer ju på grund av detta aldrig glömma bort att det heter tonsil igen.

Kommentarer
Postat av: brorsan

haha den var bra, men jag skulle nog sagt något liknande själv också.. så skämmigt var det ändå inte.. när jag landade på nya zeeland öppnade jag typ med att säga.. -hello my name are johan.. det kan man kalla allt möjligt, men tror pinsamhetsbarometern peakade där. Nåväl. Jättekul att läsa lite om hur du har det syrran. Trevligt att ni hittat lite Leksands Crispbread over there också..:) drick inte för mkt alkohol nu när du är sjuk..:) kramkram

2010-08-26 @ 00:48:58
Postat av: Christine

Haha man kan ju inte säga annat än att du är kreativ iaf! Såg att vi läser typ samma kurser - kul! Puss gumman, hörs på Skype snart

2010-08-29 @ 01:27:49
URL: http://christineitampa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0